Τελευταία Νέα

 

Γράφει η Καρίνα Βέρδη*

Μια απλή βόλτα στα καταστήματα της Λιβαδειάς αρκεί, για να διαπιστώσει κανείς την παράλογη ακρίβεια αλλά και ασχετοσύνη κάποιων καταστηματαρχών ως προς τα ίδια τους τα προϊόντα.

Δεν είναι περίεργο να υπάρχουν τόσα ξενοίκιαστα μαγαζιά, που κάνουν καιρό να ενοικιαστούν ξανά. Τα ίδια προϊόντα που βλέπουμε στην Αθήνα σε αρκετά χαμηλότερες τιμές και φυσικά πολύ περισσότερο στο ίντερνετ, στη συγκεκριμένη περιοχή είναι κατά πολύ υψηλότερα. Για παράδειγμα, φορητό ηχείο που κοστίζει 40 ευρώ, το βρήκαμε 59(!), ενώ στο ίντερνετ 30!

Τραπεζαρία, υπερφορτωμένη, σε άλλο κατάστημα, με άπειρα πράγματα επάνω που καταπονούν το ξύλο, κόστιζε μιαν… άπειρη τιμή, χωρίς να είναι επώνυμου σχεδιαστή ή κάποιο ξύλο ιδιαίτερο, απλώς αναπαλαιωμένη «και καλά», που αν έχεις στοιχειώδεις γνώσεις διακόσμησης, όπως η γράφουσα, καταλαβαίνεις ότι είναι στα όρια της απατεωνιάς.

Σε άλλο κατάστημα μια φούστα κόστιζε 200 ευρώ, γιατί ήταν από την «Ιταλία», ξανά όχι επώνυμου σχεδιαστή, λες και η Ιταλία ήταν η απάντηση των πάντων, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις!

Την ίδια στιγμή, πραγματικά επώνυμα αρβυλάκια κόστιζαν 150 ευρώ, μια κανονική τιμή για επώνυμο παπούτσι από κατάστημα «πολυτελείας».

Οι προαναφερθείσες τιμές παρατηρήθηκαν σε καταστήματα με αισθητική και λογική προ κρίσης του 2010 και φυσικά οι καταστηματάρχες ούτε μάσκα φόραγαν, ούτε είχαν συναίσθηση της γενικότερης κατάστασης.

Δεν αφορίζουμε φυσικά την αγορά. Αλλά οι πρακτικές αυτές είναι ξεπερασμένες και οδηγούν τις επιχειρήσεις σε μαρασμό και προοδευτικά σε κλείσιμο.

Περί ασχετοσύνης που αναφέραμε πριν, κάναμε ένα πείραμα για πληροφορίες ενός κοσμήματος, όπου ακούσαμε εντελώς άσχετες εκτιμήσεις και μόνο ένας κοσμηματοπώλης κοίταξε και εκτίμησε με επαγγελματισμό το συγκεκριμένο κομμάτι, πράγμα το οποίο θαύμασα, μετά από τόσο «παράλληλο σύμπαν», ενώ ο ίδιος απλώς έκανε σωστά τη δουλειά του.

Δυστυχώς, οι αλυσίδες των καταστημάτων υπερτερούν στην εξυπηρέτηση, στην εκπαίδευση των εργαζομένων τους και στον επαγγελματισμό. Λέω δυστυχώς, διότι προσωπικά θα προτιμούσα να στηρίζω μικρότερες επιχειρήσεις ως καταναλωτής, με αγάπη και ενσυναίσθηση. Οι ίδιοι όμως δεν κάνουν τίποτα για να προσελκύσουν τον πελάτη. Εκτός από τις τιμές στα ύψη, έχουν ύφος και πόζα, τη στιγμή που στα μαγαζιά τα συγκεκριμένα δεν υπήρχε άνθρωπος μέσα! Όσο λιγότερη δουλειά έχουν τόσο περισσότερο έχουν attitude!

Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι έκανα μάλλον ένα ταξίδι στον χρόνο, στην προηγούμενη δεκαετία, ενώ οι μασκοφόροι στον δρόμο μου θύμιζαν ότι βρίσκομαι στην εποχή της πανδημίας.

 

* Η Καρίνα Βέρδη είναι Πολιτισμολόγος-Συγγραφέας

5 thoughts on ““Τα καταστήματα της Λιβαδειάς σε παράλληλο σύμπαν”

  1. Ο/Η lucky g7 λέει:

    Συγχαρητήρια!! Για το άρθρο επιτέλους κάποιος που είπε τα πράγματα όπως είναι.

  2. Ο/Η Λιβαδιτισα λέει:

    Πόσο δικιο έχετε!!!!!!!!

  3. Ο/Η Mary λέει:

    Αγαπητή Καρίνα, θα διαφωνήσω μαζί σας. Κάθε αγορά , σε κάθε πόλη ,μεγάλη ή μικρή, έχει και επιχειρήσεις με διάφορα προβλήματα, που αφορούν στις τιμές τους, στο ίδιο το εμπόρευμα, στους υπαλληλους. Κάθε κλάδος, κάθε επάγγελμα , ιδιωτικού κ δημοσίου τομέα, έχει τα τρωτα του σημεια. Το εύκολο είναι να βγάλουμε γενικά κ αοριστα συμπεράσματα. Η αγορά είναι ελεύθερη. Από την συγκεκριμένη αγορά ψωνίζω πολλά χρόνια, είμαι πολύ ευχαριστημένη. Οποια επιχείρηση δεν με ικανοποιεί για διάφορους λόγους, απλά δεν ψωνίζω. Δεν γενικεύω όμως κ δεν βγάζω συμπεράσματα τετοιου τυπου . Ας ειμαστε λοιπόν προσεκτικοί σε αυτά που γράφουμε…Είναι άδικο. Και δεν καταλαβαίνω πραγματικά τον στόχο του άρθρου…ήταν τόσο σημαντική η διαπίστωση σας; τόσο έγκυρη; Πόσο σας απασχόλησε ο εμπορικός κόσμος της μικρής μας πόλης;
    Φιλικά πάντα…

    1. Ο/Η Βέρδη Καρίνα λέει:

      Aγαπητή Mary, θα πρέπει ενδεχομένως να διαβάσετε προσεκτικότερα το άρθρο, εφόσον αναφέρει μερίδα του εμπορικού κόσμου, λέγοντας “κάποιοι”. Επίσης, μετά από την δημοσιογραφική έρευνα που έγινε, αναφέρθηκε και περίπτωση επαγγελματία που έκανε πολύ καλά τη δουλειά του.
      Συν τοις άλλοις, δεν δόθηκαν στοιχεία για να μην στοχοποιηθούν οι επιχειρήσεις, εφόσον ο στόχος που για σας είναι δυσδιάκριτος, ήταν η γόνιμη κριτική.
      Η Λιβαδειά έχει πολιτιστική ιστορία και πνευματική ζωή, αλλά το επιχειρηματικό της κομμάτι θα μπορούσε να βελτιωθεί, αναζωογονώντας την οικονομική ζωή της.
      Σας ευχαριστώ για τον σχολιασμό,

      Καλό σας φθινόπωρο.

      Καρίνα Βέρδη

  4. Ο/Η JοhbT λέει:

    Γι’αυτό και τα κούριερ κάνουν χρυσές δουλειές..
    Δεν χρειάζεται να το πει κανείς.. απλά το εμπορικό κομμάτι στην Λιβαδειά έχει φτάσει εκεί που είναι
    Αφενός λόγο όλων μας.. αφετέρου λόγο ενός κοντινού εργοστασίου με παχουλούς μισθούς, και σίγουρα ενας εμπορικόπολιτικός σύλλογος (σαν και αυτόν) όχι μόνο δεν βοηθάει.. αλλα μας θυμίζει τα παλιά τα χρόνια..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μετάβαση στο περιεχόμενο