Τελευταία Νέα

Ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών απηύθυνε χθες Παρασκευή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Θηβαίος στη Βουλή για την πορεία εκκαθάρισης του πρώην Οργανισμού Κωπαΐδας. Συγκεκριμένα ζήτησε να πληροφορηθεί για την εικόνα που έχει το υπουργείο όσον αφορά την πορεία εκκαθάρισης, τα μέτρα που προτίθεται να λάβει για την επίσπευση της διαδικασίας και την ολοκλήρωσή της, αλλά και για τη δυνατότητα ρύθμισης των παλαιών οφειλών των αγροτών στον πρώην Οργανισμό Κωπαΐδας προκειμένου να προχωρήσουν οι συμβολαιογραφικές τους πράξεις.

Αναλυτικά ο Ν. Θηβαίος επισήμανε: «Η άρδευση των κτημάτων και η συντήρηση δρόμων καναλιών της πεδιάδας της Κωπαΐδας μέχρι τις 20/11/2014 γινόταν με την επίβλεψη του Δ.Σ. του Οργανισμού Κωπαΐδας το οποίο διοριζόταν από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με την υποχρέωση των καλλιεργητών να ανταποδίδουν για τις υπηρεσίες αυτές, ανά στρέμμα, για καλλιέργεια σιταριού 6 ευρώ και για βαμβάκι 10 ευρώ.

Με το νόμο 4305/2014 οι προαναφερόμενες αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στην αιρετή Περιφέρεια Ανατολικής Στερεάς. Οι πληρωμές από τους καλλιεργητές από 1/12/2014 γίνονται πλέον, όπως ο νόμος ορίζει, κανονικά και χωρίς προβλήματα από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας. Συγχρόνως με την πρόβλεψη του ιδίου νόμου αρ. 61 ορίστηκε από 1/12/2014 εκκαθαρίστρια για την εκκαθάριση των περιουσιακών στοιχείων του προηγούμενου οργανισμού.

Τα προβλήματα, τα οποία υπάρχουν τώρα, έχουν ως εξής:

α) Η εκκαθάριση προχωρά με υπερβολικά αργούς ρυθμούς, δεν υπάρχει χρόνος περάτωσης του έργου και εδώ και πολύ καιρό δεν υπάρχει ενημέρωση από την πλευρά της εκκαθαρίστριας,

β) Η καθυστέρηση αποπληρωμής των οφειλών επιφέρει πρόστιμα (τόκους) και σε συνδυασμό με τα πολλά χρόνια μη πληρωμής έχει ως αποτέλεσμα το χρέος να έχει υπερδιπλασιαστεί και να μη συμφέρει πλέον τους αγρότες η εξόφλησή του,

γ) Για ένα μεγάλο αριθμό οφειλετών, κυρίως Ορχομενίων, δεν υπάρχουν στο αρχείο χρεωστικές καρτέλες, λόγω της δυσκολίας που προκύπτει από τη δυσλειτουργία της μηχανοργάνωσης, με αποτέλεσμα να μην μπορεί η εκκαθαρίστρια να εκδώσει βεβαίωση οφειλής ή μη,

δ) Δεν μπορεί να εξεταστεί η δυνατότητα ρύθμισης των παλαιών χρεών των αγροτών προς τον πρώην οργανισμό,

ε) Δεν μπορεί να γίνει αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας από το Δημόσιο και την Περιφέρεια συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων που αφορούν άμεσα τον Δήμο Αλιάρτου.

Όλα τα ανωτέρω έχουν ως αποτέλεσμα τη μη διενέργεια συμβολαιογραφικών πράξεων καθώς μεταβίβαση κτήματος (πώληση ή γονική παροχή) δεν είναι δυνατό να γίνει, γιατί ο νόμος 2538/97 προβλέπει ρητά ότι, για να υπογραφεί συμβόλαιο, πρέπει απαραίτητα να υπάρξει βεβαίωση περί μη οφειλής τελών άρδευσης».

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μετάβαση στο περιεχόμενο