Του Χάρη Φλουδόπουλου
Το νέο καινοτόμο προϊόν σταθερής χρέωσης για το σύνολο του κόστους ενέργειας συμπεριλαμβανομένων και των ρυθμιζόμενων χρεώσεων παρουσίασε χθες η Protergia – το Protergia Picasso. Ένα προϊόν που φιλοδοξεί να επανακαθορίσει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται, χρησιμοποιούν και πληρώνουν την ενέργεια, προσφέροντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα (και ίσως και στην Ευρώπη) τη δυνατότητα στους πελάτες να επιλέγουν οι ίδιοι το ποσό του λογαριασμού τους για έναν ολόκληρο χρόνο, ανεξαρτήτως της εποχικότητας ή των διακυμάνσεων της κατανάλωσης.
Το προϊόν αποτελεί το επιστέγασμα μιας υπόσχεσης που δόθηκε ακριβώς πριν ένα χρόνο, στις 22 Μαΐου 2024, όταν η Protergia παρουσίασε τη νέα στρατηγική της, με στόχο μια πιο έξυπνη, πιο ανθρώπινη προσέγγιση στην ενέργεια. Όπως επεσήμανε ο Chief Executive Director Energy της Metlen, Γιάννης Καλαφατάς, τότε είχε ανακοινωθεί πως η εταιρεία θα είναι η πρώτη που θα προσφέρει εξατομικευμένα προϊόντα ρεύματος, βασισμένα στις πραγματικές ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.
“Σταματήσαμε να ερμηνεύουμε τι θέλει ο πελάτης – αρχίσαμε να σκεφτόμαστε σαν πελάτες”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καλαφατάς, εξηγώντας ότι το Picasso σχεδιάστηκε για να δώσει πίσω στον καταναλωτή τον έλεγχο των εξόδων του, χωρίς αβεβαιότητα και χωρίς να χρειάζεται να γνωρίζει περίπλοκους υπολογισμούς κατανάλωσης.
“Η προμήθεια ενέργειας δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια”, δήλωσε ο Executive Director Energy της Metlen και επικεφαλής της Protergia, Κώστας Βούζας, τονίζοντας ότι το νέο προϊόν αποτυπώνει μια ριζική στροφή στη λογική της αγοράς ρεύματος: από τη χρέωση ανά κιλοβατώρα, σε ένα σταθερό μηνιαίο ποσό σε ευρώ, χωρίς μαθηματικές πράξεις, τύπους και απρόβλεπτες μεταβολές.
Με το Protergia Picasso, κάθε πελάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία πακέτα (Small, Medium και Large), ανάλογα με την ετήσια κατανάλωσή του, και να πληρώνει το ίδιο ποσό κάθε μήνα για 12 μήνες. Στο πακέτο περιλαμβάνονται τόσο η προμήθεια ρεύματος όσο και οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις, με εξαίρεση προς το παρόν τα τέλη υπέρ δήμων και ΕΡΤ, τα οποία όμως, σύμφωνα με την εταιρεία, σύντομα θα καταργηθούν από την τιμολόγηση, σε συμμόρφωση με ευρωπαϊκή σύσταση.
Τι προβλέπει το Protergia Picasso
Το νέο τιμολόγιο καλύπτει το 98% των οικιακών καταναλωτών, προσφέροντας τρία βασικά πακέτα:
Small: 29,99€ – 54,99€/μήνα | Κατανάλωση 1.325 – 2.700 kWh/έτος
Medium: 69,99€ – 139,99€/μήνα | Κατανάλωση 3.550 – 6.000 kWh/έτος
Large: 274,99€ – 499,99€/μήνα | Κατανάλωση 11.000 – 20.200 kWh/έτος
Αντίστοιχα, παρουσιάστηκαν 9 προσαρμοσμένα πακέτα για επιχειρήσεις, με έμφαση στη μικρή επαγγελματική δραστηριότητα, ενώ για τις μεγαλύτερες εμπορικές καταναλώσεις, η εταιρεία προανήγγειλε νέα εργαλεία το επόμενο διάστημα.
Σημαντική καινοτομία αποτελεί και ο μηχανισμός επιβράβευσης και ευελιξίας:
-Εάν ο πελάτης ξεπεράσει την κατανάλωση του πακέτου του έως 5% ετησίως, δεν επιβαρύνεται καθόλου.
-Αν η υπέρβαση είναι μεγαλύτερη, η διαφορά τιμολογείται αναλογικά και μπορεί να εξοφληθεί ακόμη και σε 12 ισόποσες δόσεις.
-Αντίστροφα, αν η κατανάλωση είναι χαμηλότερη, το ποσό της διαφοράς επιστρέφεται τον επόμενο μήνα.
Όπως δήλωσε ο κ. Βούζας, το Picasso αποτελεί την πρώτη έκδοση ενός ευρύτερου σχεδίου ψηφιακής καινοτομίας και πελατοκεντρικών υπηρεσιών. “Θέλουμε να εξοικειωθούν πρώτα οι καταναλωτές. Έχουμε σχεδιάσει ήδη πολλά περισσότερα που θα προσθέσουμε στο μέλλον”, σημείωσε, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο εμπλουτισμού του προϊόντος με ακόμα πιο έξυπνες και προσωποποιημένες επιλογές.
“Δεν θέλουμε η Protergia να είναι μια ακόμη ενεργειακή εταιρεία”, δήλωσε η Επικεφαλής Επικοινωνίας και Marketing, κα. Βίβιαν Μπουζάλη, “θέλουμε να είναι η πιο έξυπνη και ανθρώπινη εταιρεία ενέργειας”.
Πηγή: capital.gr