Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τελευταία Νέα

του Δημήτρη Λάμπρου

Το μεσημέρι της Μεγάλης Δευτέρας δύο ακόμα περιστατικά ήρθαν να αναδείξουν τις χρόνιες παθογένειες στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και να προκαλέσουν εύλογα ερωτήματα για την ασφάλεια των επιβατών. Το δεύτερο χρονολογικά θα το βρείτε στι λινκ στο τέλος του άρθρου. Στο πρώτο ατύχημα προαστιακός συρμός της Hellenic Train, που εκτελούσε το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα συγκρούστηκε με φορτηγό σε ισόπεδη διάβαση στο Βαθύ Αυλίδας, στο ύψος των Ναυπηγείων. Μέσα στο τρένο επέβαιναν 45 άτομα. Κοντά στο σημείο έχει ξαναγίνει παρόμοιο ατύχημα τον Ιούλιο του 2024.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το φορτηγό παραβίασε την αυτόματη ισόπεδη διάβαση με αποτέλεσμα το τρένο να το χτυπήσει στο πίσω μέρος. Από τη σύγκρουση προκλήθηκαν υλικές ζημιές, ευτυχώς χωρίς να υπάρξουν τραυματισμοί. Ο οδηγός του φορτηγού συνελήφθη.

Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: είναι αρκετό να αποδίδονται όλα τα περιστατικά σε “ανθρώπινο λάθος”; Πόσο επαρκείς είναι οι υπάρχουσες υποδομές ασφαλείας στις ισόπεδες διαβάσεις της χώρας; Και τι κάνει η Hellenic Train – ως διαχειρίστρια εταιρεία επιβατικών μεταφορών – για να διασφαλίσει ότι τέτοιες καταστάσεις δεν θα επαναληφθούν;

Η Ελλάδα μετράει ήδη τις πληγές της από την τραγωδία των Τεμπών και το δημόσιο αίσθημα για την κατάσταση των σιδηροδρόμων παραμένει εύλογα ευαίσθητο. Η ύπαρξη αυτόματων διαβάσεων δεν είναι από μόνη της εγγύηση ασφάλειας. Χρειάζεται συστηματική επιτήρηση, συνεχής συντήρηση, τεχνολογικές αναβαθμίσεις και – το σημαντικότερο – πλήρης εξάλειψη των ισόπεδων διαβάσεων σε περιοχές υψηλής κυκλοφορίας.

Η Hellenic Train δεν μπορεί να συνεχίζει να εμφανίζεται μετά από κάθε περιστατικό με γενικόλογες δηλώσεις περί «συνεργασίας με τις Αρχές» και «δέσμευσης στην ασφάλεια». Η κοινωνία περιμένει συγκεκριμένες απαντήσεις και δεσμεύσεις: Τι μέτρα έχουν ληφθεί μετά τα Τέμπη; Ποιο είναι το σχέδιο για την αντικατάσταση των επικίνδυνων διαβάσεων; Ποιο είναι το πρωτόκολλο πρόληψης σε τέτοιες περιπτώσεις;

Όσο αυτά τα ερωτήματα μένουν αναπάντητα, κάθε νέο ατύχημα – έστω και χωρίς θύματα – δεν είναι απλώς ένα “περιστατικό”. Είναι μια ανοιχτή πληγή στο σύστημα μεταφορών μιας χώρας που δείχνει να μην έχει μάθει από τα λάθη της.

Αργότερα είχαμε νέο “περιστατικό με τον προατσικό: https://viotiaplus.gr/2025/04/14/nea-vlavi-sta-trena-tis-hellenic-train/67499/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *