Το ελληνικό σιδηροδρομικό «θαύμα» συνεχίζει να μας εκπλήσσει: αυτή τη φορά σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία των τρένων προκάλεσε καθίζηση στη σήραγγα Όθρυος, μετά το Λιανοκλάδι και πριν τον Δομοκό. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί η καθίζηση οφείλεται στη σαθρότητα του εδάφους λόγω της κακοκαιρίας «Ιανός».
Για λόγους ασφαλείας, η κυκλοφορία των τρένων έχει μονοδρομηθεί – κάτι που βέβαια στην Ελλάδα της μετά-Τεμπών εποχής δεν αποτελεί καν είδηση. Η τηλεδιοίκηση εξακολουθεί να απουσιάζει, η μονοδρόμηση επεκτείνεται, και οι επιβάτες συνεχίζουν να ταξιδεύουν με την προσευχή στο στόμα.
Όσο για τις ταχύτητες; Ξεχάστε τις υψηλές ταχύτητες που θα έφερναν το «σύγχρονο» σιδηροδρομικό δίκτυο: τα τρένα κινούνται πλέον με… 40 χλμ./ώρα. Δεν είναι ξεκάθαρο αν πρόκειται για μέτρο ασφαλείας ή απλώς για την ταχύτητα που αντέχει το ελληνικό δίκτυο χωρίς να διαλυθεί.
Συνεργεία του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της κατασκευάστριας εταιρείας βρίσκονται στο σημείο, ενώ επιστήμονες του ΕΜΠ κάνουν μετρήσεις ανά 6 ώρες. Αν μη τι άλλο υπάρχει ηρεμία: χωρίς τηλεδιοίκηση, χωρίς σύγχρονες υποδομές, και με καθιζήσεις κάθε τόσο, δεν υπάρχουν και πολλές εναλλακτικές.
Μετά τα Τέμπη υποτίθεται πως θα άλλαζαν όλα. Αντ’ αυτού αλλάζουν μόνο οι ταχύτητες και η διαδρομή – πάντα προς το χειρότερο.