Λίγες μέρες πριν την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας η φετινή χρονιά θα φέρει αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ειδικότερα αναμένεται επέκταση ολοήμερου, από τις 16:00 στις 17:30, καθώς και αναβάθμιση περιεχομένου, εφαρμογή που ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά, περίπου 5.000.
Προβλέπεται εγκατάσταση νέων ψηφιακών εργαλείων στις σχολικές αίθουσες, διαδραστικοί πίνακες και σετ ρομποτικής, και δημιουργία εκπαιδευτικών ομίλων για μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική και επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.
Σε κάθε σχολικό συγκρότημα διορίζεται παιδαγωγικός σύμβουλος και ενδοσχολικός συντονιστής με παρεμβατικό ρόλο στο έργο των διδασκόντων.
Παράλληλα θεσπίζεται νηπιαγωγείο από τα 4 έτη με τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση να υλοποιείται πλέον σε όλη τη χώρα, προστίθεται το μάθημα των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, εργαστήρια δεξιοτήτων σχετικά με την οδική ασφάλεια, τη ρομποτική αλλαγή, την κλιματική αλλαγή, τη σεξουαλική αγωγή, την επιχειρηματικότητα, τον εθελοντισμό στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, με άγνωστο μέχρι στιγμής αντικείμενο, περαιτέρω επέκταση της πιλοτικής εφαρμογής ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας, των οποίων επιδιώκεται διπλασιασμός, από 62 σε 120, ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, επιβολή αξιολόγησης Σχολικών Μονάδων & εκπαιδευτικού έργου μέσω των «διαγνωστικών εξετάσεων» PISA, προώθηση ψηφιακού μετασχηματισμού στο σύνολο της εκπαίδευσης, εφαρμογή Τράπεζας Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου, καθιέρωση Ενισχυτικής διδασκαλίας Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων, Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση, Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων με ενίσχυση του ρόλου του διευθυντή και ένταξη του συνόλου των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων υποδοχής και ΔΥΕΠ.