Η MYTILINEOS, ως κορυφαία διεθνής βιομηχανική και ενεργειακή εταιρεία με δυναμική παρουσία και στις πέντε ηπείρους, θέτει στο επίκεντρο των παγκόσμιων δραστηριοτήτων της την καινοτομία, την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα. Όταν χρειάστηκε έναν πιο αποτελεσματικό και ακριβή τρόπο για να διασφαλίσει τη σωστή φόρτωση των προϊόντων της στο λιμάνι του εργοστασίου «Αλουμίνιον της Ελλάδος», η MYTILINEOS επέλεξε την πρωτοποριακή λύση του Azure Custom Vision. Σήμερα, ο μεγαλύτερος καθετοποιημένος παραγωγός αλουμίνας και αλουμινίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, απολαμβάνει σχεδόν μηδενικά ποσοστά σφαλμάτων κατά τη φόρτωση των τελικών προϊόντων, ενώ ξεκλειδώνει ολοένα και περισσότερες δυνατότητες κατά μήκος της μεγάλης αλυσίδας logistics του.
Η MYTILINEOS διαθέτει τέσσερις Τομείς Επιχειρηματικής Δραστηριότητας: τον Τομέα Ηλεκτρικής Ενέργειας & Φυσικού Αερίου, τον Τομέα Μεταλλουργίας, τον Τομέα Ανάπτυξης Ανανεώσιμων Πηγών & Αποθήκευσης Ενέργειας και τον Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Η MYTILINEOS δεσμεύεται να πρωτοπορεί, υιοθετώντας έξυπνες, αποδοτικές και βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές που ωφελούν όχι μόνο τους εργαζόμενους και τους πελάτες της, αλλά και το περιβάλλον γενικότερα.
Καινοτομώντας για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα
«Η εταιρεία μας αντιμετώπιζε μια σημαντική πρόκληση για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών της παράδοσης προϊόντων», αναφέρει ο Σπύρος Μπεκιάρης, Transportation and Port Manager της MYTILINEOS. «Αρχικά, ζητούσαμε από τους εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις του λιμανιού να μετράνε τις πλάκες και τις κολώνες αλουμινίου που φορτώνονταν στα πλοία προς παράδοση. Στη συνέχεια, τους ζητούσαμε να διασταυρώνουν τους αριθμούς με τα σχέδια φόρτωσης. Η διαδικασία ήταν επιρρεπής σε λάθη και δημιουργούσε καθυστερήσεις όταν οι αριθμοί δεν ταυτίζονταν. Έπρεπε λοιπόν να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να μειώσουμε τα λάθη στις καθημερινές φορτώσεις και να ελαχιστοποιήσουμε το χρόνο μεταξύ της εμφάνισης των προβλημάτων και της επίλυσής τους».
Με τη βοήθεια των συμβουλευτικών Υπηρεσιών της Microsoft, η MYTILINEOS έλυσε το πρόβλημα χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Computer Vision. «Αναγνωρίζουμε τη σημαντικότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού και επενδύουμε σε αυτόν ώστε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί», εξηγεί ο Μηνάς Χανιώτης, IT Center of Excellence Manager της MYTILINEOS. «Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο στραφήκαμε στο Microsoft Azure Cognitive Services, Custom Vision».
Μια λύση αιχμής
Χρησιμοποιώντας τις κάμερες που ήταν ήδη εγκατεστημένες στο λιμάνι, η MYTILINEOS έτρεξε ένα πιλοτικό πρόγραμμα αναλύοντας video από τις εργασίες φόρτωσης με το Azure Cognitive Services, Custom Vision. Χάρη στα προεγκατεστημένα μοντέλα αναγνώρισης εικόνας που παρέχει το Azure, το πρόγραμμα δεν χρειάστηκε να συλλέξει πολλά δεδομένα εικόνας για να εκπαιδευτεί, επιταχύνοντας σημαντικά την ανάπτυξή του.
Σύντομα, η MYTILINEOS μπορούσε να αναγνωρίσει ποια ανυψωτικά οχήματα έμπαιναν ή έβγαιναν από την αποθήκη και να ανιχνεύσει ανωμαλίες, όπως μηχανήματα που έμπαιναν στην αποθήκη γεμάτα ή έβγαιναν άδεια, στην κατά τα άλλα ομαλή διαδικασία. «Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη και για τους εργαζομένους μας», προσθέτει ο κ. Μπεκιάρης. «Να στέκεσαι στον καλοκαιρινό ήλιο και να μετράς μεταλλικές πλάκες είναι μια σκληρή κι επαναλαμβανόμενη δουλειά που κανείς δεν απολαμβάνει. Με την αυτοματοποίηση της διαδικασίας, οι εργαζόμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το χρόνο τους πιο αποτελεσματικά σε άλλες εργασίες».
Με το βλέμμα στο μέλλον
Στο μέλλον, η MYTILINEOS ελπίζει να διευρύνει τις δυνατότητες του συστήματος. Επόμενοι στόχοι είναι η μέτρηση της απόδοσης των οδηγών ανυψωτικών μηχανημάτων και ο έλεγχος των διαδρομών, των διανυόμενων αποστάσεων και των σημείων φόρτωσης των προϊόντων. Η ομάδα έχει επίσης αξιοποιήσει κι άλλες κορυφαίες τεχνολογίες της Microsoft όπως είναι η αυτοματοποιημένη τιμολόγηση με τα Power Apps και η επαυξημένη πραγματικότητα με το HoloLens 2. Με αυτόν τον τρόπο προωθεί τη δέσμευσή της για ένα βιώσιμο και αποδοτικό μέλλον με έμφαση στην τεχνολογία.
«Αποτελεί θεμελιώδη αξία για εμάς οι άνθρωποί μας να αναπτύσσονται μαζί με την εταιρεία», τονίζει ο κ. Μπεκιάρης. «Αξιοποιούμε την τεχνολογία στην καθημερινότητά μας για να βελτιώσουμε την εμπειρία των πελατών και των ανθρώπων μας. Έτσι, τους επιτρέπουμε να αναλάβουν καινούριες θέσεις, στις οποίες θα μπορούν να προσφέρουν περισσότερα, με νέους και πιο αποδοτικούς τρόπους. Όλο και περισσότερο, ξεκλειδώνουμε αυτή τη δυνατότητα”.