Τελευταία Νέα

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019 υπό τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιο στo Κέντρο Επιμορφώσεως και Επικοινωνίας στην Ευαγγελίστρια Αλιάρτου η τακτική ετήσια Γενική Ιερατική Σύναξη των κληρικών της Τοπικής Εκκλησίας της Βοιωτίας.

Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης κήρυξε την έναρξη του συνεδρίου επισημαίνοντας ότι σήμερα οι κληρικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την πρόκληση της γενικευμένης εκκοσμίκευσης, η οποία επιδιώκει την πλήρη αποϊεροποίηση και τον εξοβελισμό των ελληνορθόδοξων αξιών, θέτοντας την Εκκλησία μπροστά στις ευθύνες της.

Ακολούθησαν οι κεντρικές εισηγήσεις της ημερίδας, «Η εκκοσμίκευση ως ύφαλος της εκκλησιαστικής ζωής» και «Ο ιερεύς ενώπιον των προκλήσεων της απιστίας», από τον πανοσιολ. Αρχιμανδρίτη κ. Χρυσόστομο Κουλουριώτη, καθηγούμενο της Ι.Μ. Αγίας Παρασκευής Μαζίου Μεγάρων και τον ελλογιμώτατο κ. Μιχαήλ Τρίτο, καθηγητή του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ, αντίστοιχα.

Στη συνάντηση έγινε αναφορά και στο θέμα της καύσης και αποτέφρωσης των νεκρών αλλά και στην έναρξη πρόσφατα λειτουργίας αποτεφρωτηρίου στη Ριτσώνα. Τονίστηκε ότι αυτό αντίκειται στην Αγία Γραφή και στη μακραίωνη παράδοση της Εκκλησίας. Οι κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας ενέκριναν με μεγάλη πλειοψηφία σχετικό ψήφισμα καταδίκης της αντιχριστιανικής πρακτικής και δήλωσαν ότι δεν θα δεχτούν να τελέσουν νεκρώσιμη ακολουθία για άτομο που συνειδητά επέλεξε την αποτέφρωση. Αποφασίστηκε τέλος η δημιουργία επιτροπής κληρικών που θα μελετήσει υπεύθυνα το ζήτημα, θα συντάξει ενημερωτικό φυλλάδιο και θα ενημερώσει σε επόμενη συνάντηση τους κληρικούς.

 

Το  Ψήφισμα των Κληρικών της Ιεράς Μητρόπολης Θηβών και Λεβαδείας

«Η ταφή του νεκρού σώματος του ανθρώπου στη γη «εξ ης ελήφθη» προϋποθέτει και υπονοεί πίστη στην Ανάσταση των νεκρών κατά τη Δευτέρα Παρουσία και σημαίνει την ελπίδα και εσχατολογική προσδοκία της ζωής του μέλλοντος αιώνος. Αντιθέτως η καύση και αποτέφρωση υποδηλώνει έλλειψη πίστης και ελπίδας, καθώς σημαίνει τον πλήρη αφανισμό και εκμηδενισμό του ανθρώπου.

Η αποτέφρωση των νεκρών σε ειδικές εγκαταστάσεις-αποτεφρωτήρια παρουσιάζεται στο πλαίσιο της γενικευμένης ήδη εκκοσμίκευσης απλά ως υπόθεση που αφορά στη δημόσια υγεία, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και  χωροταξικά προβλήματα, τα οποία είναι πολύ σοβαρά  και απασχολούν και την Εκκλησία του Χριστού, η Οποία έχει δείξει μεγάλη ευαισθησία στην  προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και του πλανήτη μας. Για την Εκκλησία, όμως, το ζήτημα αυτό είναι σοβαρό και ενέχει προεκτάσεις, γιατί άπτεται του δόγματος και σχετίζεται με την ανθρωπολογία της Αγίας Γραφής και των Πατέρων της Εκκλησίας.

Η Εκκλησία δεν δέχεται για τα μέλη Της την αποτέφρωση του σώματος, διότι τούτο είναι ναός του Αγίου Πνεύματος (Α΄ Κορ. 6, 19), στοιχείο της υποστάσεως του κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεού πλασθέντος ανθρώπου (Γεν. 1, 24), και περιβάλλει αυτό με σεβασμό και τιμή ως έκφραση αγάπης προς το κεκοιμημένο μέλος Της και ως εκδήλωση πίστεως στην κοινή πάντων ανάσταση.

Είναι αδιανόητο συνειδητός Ορθόδοξος Χριστιανός να αρνείται τον ενταφιασμό και να επιλέγει την αποτέφρωση. Ενας τέτοιος άνθρωπος με την επιλογή του αυτή δηλώνει έμπρακτα ότι αυτονομήθηκε και αποξενώθηκε από την πίστη και πράξη της Εκκλησίας, εφόσον ο ενταφιασμός ήταν και είναι ο μόνος χριστιανικά αποδεκτός τρόπος “διαχείρισης” των νεκρών σωμάτων.

Ο τόπος ταφής του νεκρού σώματος γίνεται σημείο αναφοράς, αγάπης, τιμής, εκφράσεως πόνου και οδύνης που ψυχολογικά ανακουφίζουν και αναπαύουν τους συγγενείς και φίλους του εκλιπόντος. Η άρνηση στην καύση των νεκρών και η εμμονή στην ταφή δεν οφείλεται σε σκοταδισμό, φανατισμό ή άλλες σκοπιμότητες από μέρους της Εκκλησίας, αλλά βασίζεται στη μακραίωνη ορθόδοξη παράδοση και αποτελεί κατάφαση στην καταξίωση του όλου ανθρώπου, άρα και του σώματος.

Φυσικά δεν τίθεται ζήτημα για τους ετεροδόξους, αλλοθρήσκους, αθέους ή αθρήσκουςΟλοι είμαστε ελεύθεροι και υπεύθυνοι για τις επιλογές και τις πράξεις μας. Η Εκκλησία, όμως, η οποία σέβεται την ελευθερία κάθε ανθρώπου, σε περίπτωση που της ζητηθεί να παραβεί τις αρχές και παραδόσεις Της κάτι τέτοιο δεν μπορεί να το αποδεχθεί. Ετσι κάθε πρόταση για  δήθεν “ιερολογία” της διαδικασίας αποτέφρωσης πέφτει εξ ορισμού στο κενό  ως αντίθετη προς τους Ιερούς Κανόνες και την Αλήθεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας. 

Σύμφωνα με όλα αυτά οι Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας, θέλοντας να παραμείνουμε πιστοί στα δόγματα, την εκκλησιαστική παράδοση αιώνων, τους ιερούς κανόνες διατρανώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην καινοφανή, αντιπαραδοσιακή και αντιχριστιανική πρακτική της καύσης των νεκρών και δεσμευόμαστε ότι δεν μπορούμε να δεχθούμε να τελέσουμε  νεκρώσιμη ακολουθία (κηδεία)υπέρ αναπαύσεως της ψυχής ατόμου, το οποίο αποφάσισε και ζήτησε, το ίδιο ή το οικογενειακό περιβάλλον του, την καύση και όχι την ταφή του νεκρού σώματός του».

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μετάβαση στο περιεχόμενο