Ο Δήμος Λεβαδέων έχοντας ως πρωταρχικό του μέλημα τη βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών έχει θέσει σε εφαρμογή την ψηφιακή εφαρμογή Novoville, διαμέσου της οποίας οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντούν στην καθημερινότητά τους στην πόλη, άμεσα και χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες. Επίσης, μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής οι χρήστες λαμβάνουν ενημέρωση στο κινητό τους για εκδηλώσεις και σημαντικές ειδοποιήσεις του Δήμου Λεβαδέων.
Την περίοδο Ιουνίου-Δεκεμβρίου 2018 καταφέραμε, με τη βοήθεια του συστήματος καταγραφής αιτημάτων Novoville, να προωθήσουμε άμεσα στις αρμόδιες Υπηρεσίες και να ολοκληρώσουμε 268 αιτήματα δημοτών, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία.
Όσοι δημότες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή αυτή είναι διαθέσιμη για τηλέφωνα Smartphone με λογισμικό Apple iOS και Android.
Για iPhone μέσα από το AppStore:
https://itunes.apple.com/gr/app/novoville/id836634305?mt=8
Για Android μέσα από το Google Play Store:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.novoville&hl=en
Κύριε Λάμπρου καλησπέρα και καλή χρονιά. Θα ήθελα μέσα από το παρεμβατικό σας site να θέσετε τέσσερα απλά ερωτήματα στους υπευθύνους του Δήμου που χειρίζονται την παραπάνω υπηρεσία και αν είναι δυνατόν να έχουμε και απαντήσεις ουσίας:
1ον Κάποιος δημότης που δεν έχει Smartphone τελευταίας τεχνολογίας με λογισμικό Apple iOS και Android αλλά ένα απλό κινητό τηλέφωνο μπορεί να κάνει χρήση των υπηρεσιών και να δηλώσει μια βλάβη;
2ον Οι δημότες που έχουν Smartphone τελευταίας τεχνολογίας αλλά δεν έχουν σύνδεση στο Internet (που ως γνωστό χρεώνεται επιπλέον από τους παρόχους) στο κινητό τους μπορούν να κάνουν χρήση των υπηρεσιών και να δηλώσουν μια βλάβη;
3ον Είχε γίνει κάποια έρευνα πριν επιλεγεί η συγκεκριμένη εφαρμογή Novoville για το ποσοστό χρήσης των κινητών smartphones στα πολλά και απομακρυσμένα χωριά του Δήμου Λεβαδέων; Υπάρχουν στατιστικά χρήσης από τα χωριά του Δήμου Λεβαδέων;
4ον Η επιλογή της εταιρείας έγινε με δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος η οποία αναρτήθηκε στο site του Δήμου ή επιλέχθηκε η απευθείας ανάθεση στην Novoville χωρίς καμία δημοσιότητα και χωρίς άλλη προσφορά; Ζητήθηκαν προσφορές από εταιρείες πληροφορικής της τοπικής κοινωνίας;
Ήδη από το 2015 υλοποιήσαμε με ίδια μέσα την εφαρμογή μέσω διαδικτύου « Βελτιώνω την πόλη μου » χωρίς κανένα κόστος για το Δήμο. Η εν λόγω εφαρμογή λειτούργησε επιτυχώς μέχρι και το 2017 και παράλληλα με την ηλεκτρονική υποβολή υπήρχαν και συγκεκριμένοι τηλεφωνικοί αριθμοί όπου οι δημότες χωρίς πρόσβαση σε υπολογιστές και κινητά μπορούσαν να καλέσουν καθημερινά. Επίσης, στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Λεβαδέων υπάρχει από την αρχή λειτουργίας της το 2015 η σελίδα Υποβολής Προβλήματος-Παραπόνου που παραθέτουμε παρακάτω:
Υποβολή παραπόνου
http://dimoslevadeon.gr/ypovoli-paraponou/
Tηλεφωνικά στη Γραμματεία 2261350801-802-803
Μέσω email στο info@livadia.gr
Μέσω app: Η εφαρμογή είναι ήδη διαθέσιμη για τηλέφωνα Smartphone με λογισμικό Apple iOS και Android.
Για iPhone μέσα από το AppStore: https://itunes.apple.com/gr/app/novoville/id836634305?mt=8
Για Android μέσα από το Google Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.novoville&hl=en
Η χρήση κινητών τηλεφώνων είναι αναντίρρητα διαδεδομένη σε όλον τον κόσμο. Ακόμη και η δική σας υποβολή ερωτημάτων προς το ηλεκτρονικό μέσο πιθανότατα να έχει γίνει από κάποιο smartphone κινητό τηλέφωνο, αν όχι από ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ενδεικτικά να σας αναφέρουμε πως στο μεγαλύτερο μέρος των « απομακρυσμένων » χωριών του Δήμου λειτουργεί και δίκτυο 4G.
Η επιλογή της εταιρείας έγινε με κριτήριο το κόστος, την ευχρηστία, την αξιοπιστία και το προφίλ της εταιρείας, το σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρει (διαφήμιση, υποστήριξη 24/7, διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό) και βεβαίως την εμπειρία που έχει η εν λόγω εταιρεία στο χώρο της αυτοδιοίκησης. Το προϊόν της είναι κάθετο για Δήμους και Περιφέρειες, έχει βραβευτεί και χρησιμοποιείται ήδη από πολλούς ελληνικούς και ευρωπαϊκούς Δήμους. Το γεγονός επίσης ότι η εφαρμογή είναι ίδια για δημότες διαφορετικών Δήμων είναι χαρακτηριστικό τόσο της χρησιμότητας όσο και της ευρείας αποδοχής της. Η επιλογή της εταιρείας έγινε μετά από έρευνα στο χώρο της πληροφορικής από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία και μετά από παρουσίαση και δοκιμαστική λειτουργία του λογισμικού.
Δεν απαντάτε επί της ουσίας σε κανένα από τα 4 ερωτήματα που έθεσα.
Τα ξαναθέτω λοιπόν λίγο πιο αναλυτικά μήπως και δεν έγινα κατανοητός:
1ον Κάποιος δημότης που δεν έχει Smartphone τελευταίας τεχνολογίας με λογισμικό Apple iOS και Android αλλά ένα απλό κινητό τηλέφωνο μπορεί να κάνει χρήση των υπηρεσιών και να δηλώσει μια βλάβη; Μπορώ να τραβήξω μια φωτογραφία με ένα πρόβλημα που έχω και να καταχωρήσω βλάβη από τον υπολογιστή μου ή το notebook; Μπορώ να καλέσω σε ένα πενταψήφιο, όπως έχουν πολλοί Δήμοι στην Ελλάδα, να δηλώσω τη βλάβη μου και να ενημερώνομαι για την πορεία της στο κινητό μου έστω και αν δεν είναι Smartphone τελευταίας τεχνολογίας.
2ον Οι δημότες που έχουν Smartphone τελευταίας τεχνολογίας αλλά δεν έχουν σύνδεση στο Internet 4G (που ως γνωστό χρεώνεται επιπλέον από τους παρόχους) στο κινητό τους μπορούν να κάνουν χρήση των υπηρεσιών και να δηλώσουν μια βλάβη; Εάν κάνουμε μια βόλτα στα μεγάλα χωριά του Δήμου μας (Άγιος Γεώργιος, Χαιρώνεια, Κυριακι, Δαύλεια) πιστεύεται ότι η μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων έχει Smartphone τελευταίας τεχνολογίας με σύνδεση δεδομένων 4G; Για τα μικρότερα χωριά μας ούτε συζήτηση. Ελπίζω να συμφωνείτε.
3ον Είχε γίνει κάποια έρευνα πριν επιλεγεί η συγκεκριμένη εφαρμογή Novoville για το ποσοστό χρήσης των κινητών Smartphones στα πολλά και απομακρυσμένα χωριά του Δήμου Λεβαδέων; Υπάρχουν στατιστικά χρήσης από τα χωριά του Δήμου Λεβαδέων; Εάν κάνουμε μια βόλτα στα μεγάλα χωριά του Δήμου μας (Άγιος Γεώργιος, Χαιρώνεια, Κυριακι, Δαύλεια) πιστεύεται ότι η μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων έχει Smartphone τελευταίας τεχνολογίας; Για τα μικρότερα χωριά μας ούτε συζήτηση. Ελπίζω να συμφωνείτε.
4ον Η επιλογή της εταιρείας έγινε με δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος η οποία αναρτήθηκε στο site του Δήμου ή επιλέχθηκε η απευθείας ανάθεση στην Novoville χωρίς καμία δημοσιότητα και χωρίς άλλη προσφορά; Ζητήθηκαν προσφορές από εταιρείες πληροφορικής της τοπικής κοινωνίας; Να υποθέσω από την τοποθέτηση σας ότι από την έρευνα της αρμοδιας τεχνικής υπηρεσίας βρεθηκε μια (1) μονο αξιοπιστη, εμπειρη, χρησιμη, με καλο προφιλ και με ευρεία αποδοχη εταιρεια και αυτή ηταν η Novoville, αρα ηταν ουσιαστικά μονοδρομος για τον Δήμο Λεβαδέων η συνεργασια χωρις διαγωνισμους και δημοσιοτητα.
Τέλος δεν μπορώ να κατανοήσω το εξής: Εάν υπήρχε εφαρμογή που λειτουργούσε επιτυχώς μέχρι και το 2017, σύμφωνα με τα λεγόμενα σας, χωρίς κανένα κόστος για το Δήμο, γιατί δεν επιλέχτηκε να γίνει αναβάθμιση της μέσω πρόσκλησης ενδιαφέροντος (σε συνεργασία με το Επιμελητήριο και το ΤΕΕ) σε νέους επιστήμονες πληροφορικής και εταιρίες πληροφορικής της περιοχής μας δημιουργώντας προστιθέμενη αξία και μένοντας τα χρήματα και η γνώση στη πόλη μας. Γιατί επιλέχθηκε η λύση αρκετών χιλιάδων ευρώ της συνδρομητικής υπηρεσίας η οποια δεν ανηκει καν στο Δημο Λεβαδεών αλλά σε μια ιδιωτική εταιρεία. Γνωρίζεται ότι στην Στερεά Ελλάδα υπάρχουν 3 τουλάχιστον εταιρίες πληροφορικής που έχουν αντίστοιχη ή και καλύτερη εφαρμογή από αυτή που προμηθευτήκατε; Πολυκαναλική, δηλαδή με δυνατότητα καταχώρηση αιτήματος μέσω τηλεφώνου σε τετραψήφιο χωρίς χρέωση, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή / notebook με απλή σύνδεση στο internet και φυσικά μέσω Smartphone τελευταίας τεχνολογίας με σύνδεση 4G.