Με αφορμή την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την υλοποίηση της Θεματικής Εβδομάδας στα γυμνάσια, η Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας εξέδωσε το ακόλουθο δελτίο Τύπου.
“Στην πρόσφατη δημόσια διαμάχη σχετικά με την θεματική εβδομάδα που προτάθηκε να διδαχθεί στα γυμνάσια της χώρας μας, κυριάρχησε το ζήτημα του φύλου. Αναγνωρίζουμε το ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας για την ισοτιμία των φύλων στην πράξη και την πρόληψη συμπεριφορών βίας έναντι συνανθρώπων μας που εκδηλώνουν διαφορετική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα στεκόμαστε με σεβασμό μπροστά στην επιφυλακτικότητα πολλών κληρικών και λαϊκών μελών της Εκκλησίας, πολλών γονέων και κηδεμόνων, αλλά και μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητος.
Είναι λυπηρό ότι ακόμη στην εποχή μας παρίσταται ανάγκη να τονίζουμε πως η διαφορά των φύλων δεν πρέπει να γίνεται αφορμή διακρίσεων και βίας κατά των γυναικών. Αμφότερες οι συμπεριφορές αντιτίθενται στην διδασκαλία
της Εκκλησίας μας που βλέπει τον άνθρωπο ως εικόνα Θεού. Από την άλλη, μας εκπλήσσει η νοοτροπία εκείνη που επιθυμεί να εξαλείψει ή να αμβλύνει την φυσική διάκριση των φύλων, σαν να αποτελεί εμπόδιο και βάρος από το οποίο πρέπει να απαλλαγούμε. Τα δύο φύλα εμπλουτίζονται αμοιβαία και η διαφορά τους αποτελεί ευλογία. Όσο πρόβλημα αποτελεί η ιδιοτελής χρήση των στερεοτύπων των φύλων, άλλο τόσο γίνεται επικίνδυνη η ισοπέδωσή τους.
Ανησυχούμε καθώς στην θεματική εβδομάδα αξιόλογη και χρήσιμη θεματολογία αναμιγνύεται και συνεξετάζεται με προβληματικές θέσεις. ∆ιερωτώμεθα αν αυτή η πρωτοβουλία στηρίζεται σε επιστημονικά δεδομένα και γνώμες ειδικών της εφηβικής ανάπτυξης και της ψυχικής υγείας. Θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αγνοείται και να παραθεωρείται η γνώμη των γονέων που είναι οι κυρίως υπεύθυνοι για την αγωγή των παιδιών τους. ∆εν μπορούμε να αγνοήσουμε και να μην προβληματιστούμε από την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Βοιωτίας.
Ευχόμαστε να φωτίζει ο Θεός τους αρμοδίους στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας ώστε να λαμβάνουν αποφάσεις οι οποίες διαπλάθουν εποικοδομητικά την συνείδηση των παιδιών μας, σέβονται την παιδική και νεανική αθωότητακαι δεν αποδομούν τις αξίες τους. Και προσδοκούμε από τους εκπαιδευτικούς μας να συνδυάζουν τις σύγχρονες εξελίξεις με τα διαχρονικά ευεργετικά στοιχεία και βιώματα που απορρέουν από την πίστη και την πλούσια παράδοσή μας”.