ΚΕΕΛΠΝΟ: Σπατάλη εκατομμυρίων σε επικοινωνιακές καμπάνιες –

ΚΕΕΛΠΝΟ: Σπατάλη εκατομμυρίων σε επικοινωνιακές καμπάνιες –

- in Πολιτική, Πρώτη σελίδα
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΕΛΠΝΟ: Σπατάλη εκατομμυρίων σε επικοινωνιακές καμπάνιες –

Ποινική δίωξη για απιστία στην υπηρεσία,  υπό τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου σε βαθμό κακουργήματος, ασκήθηκε απο την Εισαγγελία Διαφθοράς, σε βάρος των μελών του ΔΣ και του Διευθυντή του ΚΕΕΛΠΝΟ κατά τα έτη 2011-2013, καθώς κατηγορούνται ότι δαπάνησαν περίπου 2,5 εκατ. ευρώ για 4 διαφημιστικές δράσεις που κατά τον νόμο θα έπρεπε να γίνουν δωρεάν.

Ήδη για την υπόθεση διενεργείται κύρια ανάκριση από Ανακριτή Διαφθοράς του Πρωτοδικείου Αθηνών καθώς η ζημία του Δημοσίου (το ΚΕΕΛΠΝΟ, είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που δέχεται κρατική επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του υπουργείου Υγείας και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) αγγίζει κατά το κατηγορητήριο τα 2.480.000 ευρώ.

Η δίωξη αφορά συγκεκριμένα τέσσερις δράσεις και η έρευνα ξεκίνησε με παραγγελία της Εισαγγελέως Εγκλημάτων Διαφθοράς Ελένης Ράικου για διαχειριστικό-οικονομικό ελέγχο στο ΚΕΕΛΠΝΟ. Απο την προκαταρκτική εξέταση που διενήργησαν οι επίκουροι εισαγγελείς διαφθοράς Γιάννης Δραγάτσης και Αντ. Ελευθεριάνου, προέκυψαν:

1. Το ΚΕΕΛΠΝΟ  διενήργησε διαγωνισμό για το υποέργο “Εθνική Επικοινωνιακή Εκστρατεία Πρόληψης για τον Καρκίνο”, στον οποίο αναδείχθηκε ανάδοχος η ένωση εταιριών AGENDA ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ, ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΕ-MINDWORK BUSINESS SOLUTIONS ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΠΕ, με την οποία υπογράφηκε, τον Ιανουάριο 2011, σύμβαση κατόπιν της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του. Όμως η δράση αυτή ήταν εκτός του σκοπού του ΚΕΕΛΠΝΟ, ο οποίος συνίσταται στην παρακολούθηση, το συντονισμό και την υποβοήθηση ενεργειών για την πρόληψη της εξάπλωσης μεταδοτικών νοσημάτων, στα οποία δεν συμπεριλαμβάνεται ο καρκίνος. Εξ άλλου, σε σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση ορίζεται ότι οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί υποχρεούνται να μεταδίδουν δωρεάν μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου που αφορούν πρόληψη ασθενειών ή παθήσεων, τα οποία προέρχονται από φορείς όπως το ΚΕΕΛΠΝΟ, οι οποίοι υποχρεούνται να υποβάλουν σχετικό αίτημα προς το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν υπέβαλε τέτοιο αίτημα, ενώ ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρίας MINDWORK BUSINESS SOLUTIONS είχε παλαιότερα καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης 2 ετών για μη έγκαιρη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, γεγονός που αποτελούσε λόγο αποκλεισμού της από τη συμμετοχή στη σύμβαση. Για τη συγκεκριμένη προβολή, το ΚΕΕΛΠΝΟ κατέβαλε ποσό άνω των 600.000 ευρώ.

2. Ακολούθως, τον Ιανουάριο 2012, το ΚΕΕΛΠΝΟ υπέγραψε συμβάσεις ύψους 350.000 ευρώ με την εταιρία A&BADVERTISING ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΕ, με αντικείμενο την προβολή διαφημιστικών σποτ για την εποχική γρίπη, η οποία όμως αποτελεί περιοδικά επαναλαμβανόμενο φαινόμενο και δεν έχει έκτακτο και απρόβλεπτο χαρακτήρα, για τον οποίο και μόνο επιτρέπεται η παράκαμψη της διαδικασίας δημοσίευσης σχετικής προκήρυξης σε δύο ημερήσιες εφημερίδες, τα δε κριτήρια της σχετικής ανάθεσης στην εν λόγω εταιρία παρέμειναν αδιευκρίνιστα.

3. Στη συνέχεια, το Φεβρουάριο 2012, το ΚΕΕΛΠΝΟ υπέγραψε προγραμματική συμφωνία με τον ΕΟΦ, για τη χρηματοδότηση της υλοποίησης δράσεων σχετικά με τα γενόσημα φάρμακα και τη φαρμακοεπαγρύπνηση, χωρίς όμως τούτο να προβλέπεται από το νόμο που διέπει τη λειτουργία του ή τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του. Σε εκτέλεση της σύμβασης, το ΚΕΕΛΠΝΟ υπέγραψε σύμβαση ύψους της τάξης των 230.000 ευρώ με την ίδια εταιρία και πάλι χωρίς τη δημοσίευση σε δύο εφημερίδες και χωρίς να τεκμηριώνονται τα κριτήρια επιλογής της συγκεκριμένης εταιρίας.

4. Περαιτέρω, το Δεκέμβριο 2013, το ΔΣ του ΚΕΕΛΠΝΟ αποφάσισε την υλοποίηση επτά δράσεων για τους ίδιους σκοπούς, συνάπτοντας συμβάσεις συνολικού ύψους της τάξης των 1.300.000 ευρώ, με αντικείμενο τη δημιουργία και εκπομπή / προβολή από ραδιοφωνικούς / τηλεοπτικούς σταθμούς μηνυμάτων (σποτ), χωρίς τη δημοσίευση της προκήρυξης σε δύο εφημερίδες και παρά το γεγονός ότι ήδη κατείχε αντίστοιχο σποτ, προερχόμενο από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης Ασθενειών και Ελέγχου (European Centre for Disease Prevention and Control: ECDC), για το οποίο είχε καταβάλει δαπάνη για την προσαρμογή του, έτερο σποτ συμπαραγωγής ECDC με τίτλο: “Πρόληψη εποχικής γρίπης”, αναρτημένο στο κανάλι του, στη διαδικτυακή σελίδα www.youtube.com, καθώς και σποτ με τίτλο: “Τα αντιβιοτικά δεν είναι καραμέλες”, αναρτημένο στο ίδιο ως άνω κανάλι του. Επιπλέον, το ΚΕΕΛΠΝΟ θα μπορούσε να πραγματοποιήσει δωρεάν τις εν λόγω προβολές-μεταδόσεις, βάσει των διατάξεων περί δωρεάν μετάδοσης μηνυμάτων κοινωνικού περιεχομένου. Μάλιστα το τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σποτ για τη γρίπη παραδόθηκε στο ΚΕΕΛΠΝΟ ήτοι χρόνο μεταγενέστερο της φερόμενης προβολής του.

Παναγιώτης Στάθης

Via capital.gr